İBB 153 Beyaz Masa’nın insanları nasıl yanlış bilgilendirdiği,  İstanbulkart ofislerinin nasıl çalıştığı ya da İBB ile anlaşma yapmış özel halk otobüslerinde ne sıkıntılar yaşandığından haberiniz var mı Sayın Başkan?

İBB olarak; metrobüs,  İETT,  metro, İDO  vb.  gibi toplu ulaşım araçları ile 15 milyonluk kentin ulaşım sorununu çözmeye çalışıyorsunuz.   Ulaşamadığınız ya da yetersiz kaldığınızı düşündüğünüz yerlere ayrıca özel mavi otobüsler koymuşsunuz.  Güzel.

Ve kentte; bazı insanlara mesleklerinin özelliği ya da özel durumları gereği doğal olarak bu araçlarda kullanılmak üzere  kartlar vermişsiniz.  Bizde de vardı bir tane.

Üç gün önce bir mavi otobüse bindim. İlk durak olduğu için kart okuma makinasını açmamış. Ayarlama yapacakmış.  Oturuyoruz yerimize geliyor bir muavin kartları topluyor. Her zaman takip edemiyorsun. Edemediğinde verilmez ise gitti kartın.  Böyle bir olay sonucu kartım otobüsün muavininde kaldı. Olabilir ne yapalım. Ama bir değil, iki değil.  

Şimdi soru şu.

-Neden;  İETT., Metrobüs,  metro gibi  İBB’nin çalıştırdığı araçlarda vatandaş bir muavin ile muhatap olmaz da, bu sizin anlaşma yaptığınız özel otobüslerde muhatap olur.?

-Neden İETT,  Metrobüs,  metro gibi İBB’nin çalıştırdığı araçlarda ilk durakta olsa insanlar binerken kart okuma makinaları açık olur da bu özel otobüslerde olmaz.  Kartları muavin toplar?

Ve bu muavinlerin bazılarının vatandaşlara nasıl olumsuz davrandığına çok kez şahit olduk.

Kart kaybolabilir tabi.  Bu durumda alo 153 Beyaz Masa’ya ararsınız. Çözüm bulursunuz.

Öyle yaptık aradık dün  akşam. 

Bize en yakını TÜYAP Metrobüs son duraktaki İstanbulkart ofisiymiş. Arefe günü de öğlene kadar açıkmış.  Bunu  Çarşamba  günü akşam söylüyor 153 Beyaz Masa görevlisi.

Perşembe günü 20 kilometre mesafeden saat on günü TÜYAP’ gidiyoruz.  O ne İstanbulkart bürosu kapalı.

Hemen metrobüs durağındaki  güvenlikçilerle konuşuyoruz. Orası kapalı. 153’ü arayın diyorlar. Güvenlikçilerden öğrendiğimize göre sabahtan beri bir çok vatandaş bu ofisin kapalı olmasından dolayı tepki göstermiş.

Tekrar arıyoruz 153 Beyaz Masa’yı.  Saat 11’e geliyor.   Bu kez bir bayan çıkıyor.

-Efendim Tüyap kapalı sadece bazı yerler açık.

-Ama hanımefendi  153 Beyaz Masa akşam aradığımızda  buranın açık olacağını söylemişti.

-Beyefendi bize de bu sabah bildirdiler.

Neyse en yakın Yenibosna imiş. Gidiyoruz Yenibosna İstanbulkart’a..

Durumu anlatıyoruz.

-Efendim vatandaşlar hep bize dert yakınıp sitem ediyorlar. Ama bizim hatamız yok. Biz iki gündür böyle çalışıyoruz. Beyaz Masa yalan söylüyor. Şikayet edin.

Evet sayın başkan şimdi biz şikayet ediyoruz. 

-Bu Beyaz Masa neden vatandaşa yalan söyler.? (Akşam ki açık deyip sabah ki kapandı diyorsa var bir ihmal)

-Bu bölge de  yaklaşık 2-3 milyon arasında insan yaşıyor.  Bu kadar insanın yaşadığı yere bir görevli konamaz mı arife ya da tatil günü de olsa.?

-Ve bu özel otobüslerde yaşanan sorunlar..

Bu sorunları  binlerce vatandaş yaşıyor.

İyi bayramlar Başkan..