İETT Genel Müdürlüğü ekipleri bugünlerde lçelerde ilçe belediye yetkililerinin da arasında bulunduğu toplantılar düzenleyerek halkın toplu ulaşıma ilişkin; sıkıntılarını dinliyor, taleplerini alıyor.

Ulaşım İstanbul’un en büyük sıkıntısı ve çözüm için bu ileşim kanallarının oluşturulması olumlu.

İETT bu amaçla, Beylikdüzü ve Çatalca’da toplantılar yaptı. Muhtemeldir ki, bugün yarın Silivri ve Büyükçekmece’de de yapacaklardır.

Bizim konumuz Çatalca ve Silivri ile ilgili. Her iki ilçe İstanbul’un komşu ilçeleri. Arazileri bakir ve 30-40 arasında mahalleleri var. Toplu ulaşım İstanbul’da sorun ama, bu ilçelerde fazladan daha büyük sorun.

Çünkü bu ilçelerin deniz kıyıları olmasına rağmen, deniz ulaşımları yok. Tramvay yok. Metro yok. Metrobüs yok. Sadece bildiğiniz İETT otobüsleri var. Onlarda belirli saatlere kadar çalışıyor. Bir de mahalleler arası minibüsler.

*

Silivri ve Çatalca halkı tüm mahallelerinde yaşayanlar  ulaşımda diğer ilçelerin aldığı katkıyı İBB’den alamıyorlar. Bu iki ilçenini hemen bir çok mahallesinin İstanbul ile toplu ulaşım bağlantısı ya yok, ya da akşam sekizden sonra sabaha kadar tamamen kopuyor. Bir çok mahalleye akşam belirli saatten sonra minibüs te bulunmuyor.

*

Ve daha ilginci iki komşu ilçe arasında direkt bir toplu ulaşım aracı yok. Silivri’den Çatalca’ya, ya da Çatalca’dan Silivri’ye toplu ulaşım kullanarak gitmek isteyen bir vatandaş, önce Büyükçekmece’ye gidecek. Oradan bir başka araçla hedef ilçeye gidecek.

Yok diyelim minübüs ile gitmek istedi. O’nun içinde Silivri’ye bağlı Ortaköy üzerinden aktarmalı gidiyorlar. Silivri’den kalkan minibüs Ortaköy’e kadar gidiyor. Ortaköy’den kalkan bir başka minübüs Çatalca’ya gidiyor. Yani direkt yok. Orda da aktarmalı ve iki araç.

Bunlar iki komşu ilçe. Kadıköy’den Üsküdar’a gideceksin. Ataşehir ya da Ümraniye üzerinden gidiyorsun düşünün.

*

İETT madem ilçelerde sorunları masaya yatırıyor. Çatalca Silivri arasında bir toplu taşıma hattı konamaz mı?  Silivri’den kalksın;  Selimpaşa, Amlak konutları,  Kavaklı, Ortaköy, Çakıl, Çatalca güzergahlı bir hat çok mu lükstür. ? Ve tabi Çatalca'dan kalkıp aynı güzergahtan Silivri'ye.  İhtiyaç değil midir. 

Biliyorum zorlukları da var bu işin biraz. Minibüscü esnafının baskıları, ekonomik çıkarları en büyük engel. Toplu ulaşım gelirse onlar büyük zarar görecek. Minibüscü zarar görecek ama halk fayda görecek. Minibüscünün mü çıkarı halkın mı çıkarı? Böyle bir durumla karşı karşıya yöneticiler. Belki yolcu kapasitesi de yetersiz de denilebilecek. İyi de minibüscülere yeterli olan yolcu toplu ulaşıma neden yetersiz oluyor.? Seyrek te olsa olsa başlatmak gerekiyor gibi. 

Her ne olursa olsun bu toplantılar yapılırken, yaşanan bu durumu İETT yetkililerinin, Silivri Belediye Başkanı Bora Balcıoğlu ile Çatalca Belediye Başkanı Erhan Güzel’in dikkatine sunmak istedim.

Güzel günleriniz olsun.